Brak produktów w koszyku
Rejsy stażowe
2600.00 zł
Posiadasz już patent jachtowego sternika morskiego i chcesz nabyć jeszcze większego doświadczenia ? A może właśnie zacząłeś swoją przygodę z żeglarstwem i Twoim marzeniem jest uzyskać patent jachtowego sternika morskiego i szukasz rejsów, aby zgromadzić niezbędne godziny stażowe ? Nasze rejsy są skierowane właśnie do takich pasjonatów jak Ty.
Podczas rejsów stażowych załoga jest podzielona na wachty. Każdy ma okazję sprawdzić się za sterem, prowadzić nawigację elektroniczną oraz klasyczną, samodzielnie przygotować nawigacyjne wejście do portu. Nie zabraknie pływania w dzień i w nocy.
Rejs jest doskonałą okazją do zweryfikowania i uzupełnienia swojej wiedzy żeglarskiej.
Nie zabraknie oczywiście zwiedzania ciekawych miejsc, w które poniesie nas wiatr i fantazja.
Wszystko to realizujemy pod fachową opieką doświadczonego skipera.
Opis
Informacje dodatkowe
Data Staz | 29.03.2025 – 05.04.2025 |
---|
Agenda
Dzień 1 (sobota)
- Zaokrętowanie od godz. 17.00
- spotkanie organizacyjne załogi, omówienie programu szkolenia
- omówienie warunków bezpieczeństwa, bhp oraz rozkładów alarmowych
- Praktyka:
- budowa i działanie instalacji jachtowych ( wodna , zenzowa, elektryczna, gazowa, sanitarna)
- wyposażenie jachtu czarterowego ( wyposażenie ratownicze, środki asekuracji indywidualnej)
Dzień 2 (niedziela)
- Teoria
- Procedury przyjęcia i zadania jacht czarterowego
- stan techniczny
- lista wyposażenia
- kaucja i ubezpieczenie kaucji
- odpowiedzialność finansowa skippera
- Procedury przyjęcia i zadania jacht czarterowego
- Bezpieczeństwo
- środki ratunkowe i asekuracyjne
- zagrożenie pożarowe
- człowiek za burtą
- profilaktyka bezpieczeństwa
- Sygnalizacja
- zasady pracy na radiu
- łączność VHF i DSC
- przepisy miejscowe dotyczące łączności
- kod INTERCO
- Praktyka
- podstawy manewrowania jachtem na silniku ( praca sterem i manetką cyrkulacja i inercja, bieg naprzód i bieg wstecz, prędkość manewrowa)
- metody pomiaru parametrów manewrowych jachtu
- dojście i odejście od boi nabiegu naprzód oraz na biegu wstecznym
Dzień 3 (poniedziałek)
- Teoria
- Przepisy
- Międzynarodowe Prawo Drogi Morskiej
- oznakowanie statków
- sygnały dźwiękowe
- Locja morska
- oznakowanie nawigacyjne
- charakterystyka świateł i ich sektory
- system IALA
- mapy morskie
- miejscowe pomoce nawigacyjne
- Nawigacja
- jednostki miar
- przyrządy nawigacyjne
- pozycja geograficzna
- nawigacja pilotowa
- plan żeglugi
- Praktyka
- dojście i odejście od boi nabiegu naprzód oraz na biegu wstecznym
- dojście i odejście do kei rufą z wykorzystanie muringu
- dojście i odejcie od kei „along side”
- pływanie na żaglach (manewr monachijski „człowiek za burtą ”)
- Wyjście na co najmniej 24H
- Pływanie nocą w podziale na wachty
- Przepisy
Dzień 4 (wtorek)
- Praktyka
- pływanie na żaglach (doskonalenie manewru monachijskiego „człowiek za burtą”)
- manewry na silniku (manewr „człowiek za burtą”, podejście do kei rufą z wykorzystaniem muringu oraz kotwicy, podejście do kei „long side”)
- Kontynuacja rejsu z minimalnym 24H jednostajnym pływaniem
- Teoria
- Trymowanie żagli
Dzień 5 (środa)
- Praktyka
- pływanie na żaglach (doskonalenie manewru „człowiek za burtą”) z ograniczoną ilością załogi do 2 osób
- manewry na silniku (manewr „człowiek za burtą”, podejście do kei rufą z wykorzystaniem kotwicy, podejście do kei „long side”) z ograniczoną ilością załogi do 2 osób
- stawanie i schodzenie z kotwicy
– Teoria
- Meteorologia
- miejscowe czynniki pogodowe
- prognozy pogody
- planowanie trasy z uwzględnieniem warunków pogodowych
Dzień 6 (czwartek)
– Teoria
- dokumenty jachtu czarterowego, dokumenty skippera, ubezpieczenie
- miejscowe przepisy dot. uprawiania żeglugi
– Praktyka
- doskonalenie nabytych umiejętności
Dzień 7 (piątek)
- Powrót do mariny macierzystej
- Doskonalenie nabytych umiejętności
Dzień 8 (sobota)
- wyokrętowanie do godz. 08.00